Jag har en "riktig" COM-Port (ES232)

Får inte kontakt med min logger.

7.1) Har du installerat en program för din SonyEricssontelefon?


Om EasyView meddelar att den inte kunde öppna serieporten eller att den är upptagen,så har du ett annat program i din dator som inte ”släpper” porten. Kända ”problembarn” är telefonsynkroniseringsprogram, handdatorprogram, drivrutiner till Bluetooth m.fl.
 

  1. Prova att "bocka bort" COM-porten i Ericssonprogramvaran. (Högerklicka på telefonsymbolen, välj avancerade inställningar/COM-port. Tag bort bocken i COM-portrutan.)
  2. Starta om Easyviewprogrammet och försök få kontakt med loggarna via Starta/Stoppa/töm-knappen.
  3. Hjälper det inte ? Prova att avinstallera programmet för Ericssontelefonen.
  4. Starta om Easyviewprogrammet och kontakta loggarna via Starta/Stoppa/töm-knappen.